כובע של אתר בניה נמצא על מסמך עם תרשימים

מהי תכנית ארגון בטיחות לאתר בניה?

תכנית ארגון בטיחותי של אתר בניה היא תכנית הכוללת שירטוט (תרשים אתר) וכן הנחיות בטיחות אשר נועדו לתאר את ארגון האתר הפנימי וכן את גבולותיו עם סביבתו. ארגון הפנימי של האתר כגון אזורי תנועה בו, מיקום המנופים והשערים וכן מיקום מבני העזר נועד להבטיח שכלל גורמי הסיכון באתר מאורגנים כך שרמת הסיכון שלהם תהיה קבילה ואם ניתן לבטלם בכלל אז כך יתבצע.

כחלק מהתכנון המקיף לבטיחות באתר הבנייה, חשוב גם לקחת בחשבון תוכניות בטיחות אש. תוכניות בטיחות אש מציגות כללים לפעולה במצבי חירום, ציוד כיבוי אש ואמצעים אחרים להתמודדות עם אירועי אש. כך ניתן להפחית את הסיכון לשריפות ולהבטיח את בטיחות כולם באתר במהלך עבודות הבנייה.

לאחר מכן הנחיות הבטיחות נועדו לצמצם את פוטנציאל התרחשותם ו\או חומרתם.

תחולה

עפ"י הנחיות מפקח העבודה הראשי ומתוקף תקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה) – 1988

אתרי הבניה הנדרש להכין להם תכנית ארגון בטיחות אתר ( תכנית התארגנות אתר\תכנית ארגון בטיחותי של אתר בניה) הינם אתרים שבהם מועסקים 25 עובדים לפחות או שהמבנה עולה על 3 מטרים או באתר בו מוצבים שני עגורני צריח ומעלה או באתר בניה בו מתנהל מפעל תעשייתי פעיל אשר אינו מופרד מהאתר בניה עצמו או שטח כל האתר עולה על 2500 מ"ר וכן עפ"י דרישת מפקח העבודה לפי שיקול דעתו.

תכני תכנית ארגון בטיחות אתר

תכנית כללית של האתר ( תרשים \ שירטוט) בה מופיעים מספר מרכיבים חשובים כגון : שערי הכניסה לאתר, קרדיוס צידוד המנופים, דרכי התנועה באתר ויציאה ממנו, מקום אחסנות חומרים, גורמי סיכון בסביבה כגון תשתיות עיליות ותת קרקעיות, הפרשי מפלסים מסוכנים באתר, מיקום מבני עזר, מיקום וטיב גגון הגנה בפני הפילת חפצים וחומרים מגובה ועוד.

סקר סיכונים פוטנציאליים ואמצעי הבטיחות לתהליכים שונים , נהלי בטיחות , שילוט מסביב לאתר ונהלי חרום.

לקריאה על הנחיות מפקח עבודה ראשי להכנת תכנית ארגון בטיחותי של אתר בניה היכנסו ללינק >> https://bit.ly/3CZhxCI

סיכום

מכין תכנית ארגון בטיחות אתר בניה הינו בעל מקצוע המוסמך לכך והלוקח בחשבון את מכלול גורמי הסיכון באתר יחד עם בקשות מזמין העבודה לארגון האתר כך שניהול עבודות הבניה יהיה יעיל.

משרד : י.כוכבי. ייעוץ הנדסי ובטיחות יוכל לעזור בתכנון ארגון בטיחות האתר תוך הפעלת שיקול דעת מקצועי הלוקח בחשבון פרמטרים רבים.

מאמרים נוספים

תיק מפעל

מהו תיק מפעל? תיק מפעל הינו אוגדן של מכלול נתוני מפעל אשר יש בהם בכדי להוות עזר מטה לאירועי חרום,  הכוללים, בין היתר, את תיאור השימושים

קרא עוד »

חשיבותה של תוכנית בטיחות

לכל עסק צריכה להיות תוכנית בטיחות. תוכנית בטיחות היא מסמך המתאר את הצעדים שהחברה שלכם תנקוט כדי להבטיח את בטיחות העובדים והלקוחות שלכם במקרה חירום.

קרא עוד »

ליעוץ ראשוני ללא התחייבות

השאירו פרטים ואשמח לחזור אליכם

דילוג לתוכן