הדרכת כיבוי אש

בכל מקום עבודה חובה על המעסיק למסור מידע לעובדים בדבר סיכונים בסביבת עבודתם ובכלל זה ימסור לעובדים תמצית של הסיכונים, בכתב. כחלק מדרישה זו, חלה החובה להדריך את העובדים בנושא מניעת סיכונים והגנה בפניהם באמצעות בעלי מקצוע מתאימים. בנוסף , מחזיק במקום העבודה יכשיר נאמני בטיחות אשר מהווים יד ימינו של ממונה הבטיחות. על המעסיק לנהל פנקס הדרכה. 

למה הדרכת בטיחות אש כל כך חיונית  

הדרכת בטיחות אש להתנהגות בעת התרחשות אירוע שריפה בכלל ולאופן ניהול אירוע שריפה בפרט של צוות חרום, חיונית לחברות בהבטחת בטיחות עובדיהן במקרה של שריפה ולמזעור נזקים ברכוש. ההדרכה מסייעת לעובדים לזהות סכנות אש פוטנציאליות במקום העבודה. הדרכת בטיחות אש היא שירות חשוב שאנו מספקים לחברות. 

למי מיועדת ההדרכה?  

אנו מספקים הדרכות בטיחות אש לעובדים העוסקים  במגוון עבודות. הדרכות לעובדים באזורי סיכון גבוהים כגון מטבחים הכוללים בישול באש גלויה, מחסנים עם מטעני אש גדולים ומפעלים בעלי סיכונים מיוחדים ומורכבים אך גם לעובדי משרד ועובדים אחרים אשר לחלקם אין מודעות גבוהה בשגרה לגורמי הסיכון הפוטנציאליים במקום העבודה בתחומי סכנות האש.   

ההדרכות שלנו נועדו להבטיח שהעובדים יוכלו להתפנות בבטחה ובמהירות מרבית מבניין בוערוכן לזהות ולצמצם סכנות אש פוטנציאליות במקום העבודה. אנו גם מייעצים כיצד להגן בצורה הטובה ביותר על העובדים ועל הרכוש בפני שריפות.  

יסודות נדרשים להדרכה אפקטיבית של בטיחות אש 

  1. הדרכת כיבוי אש צריכה להתבצע על ידי מי שהוסמך לכך.
  2. יש לתכנן את ההדרכה כך שהיא תותאם לאופי העסק.
  3. נדרש שההדרכה תכלול את התכנים הנדרשים ע"י רשות הכבאות וההצלה לרבות דרכי מוצא, זיהוי סכנות אש פוטנציאליות ושימוש בציוד בטיחות אש מיטלטל.  
  1.  יש לבצע הדרכה ייעודית לעובדים שאינם מצוות החרום וכאלה שהם חלק מצוות החרום.
  2. יש לבצע הדרכות בטיחות אש על בסיס קבוע, כך שהעובדים יהיו מעודכנים בנהלי בטיחות האש העדכניים ביותר. תדירות ההדרכות הינה פעם בשנה אך כדאי לבצע הדרכות כאשר נוצרים גורמים העלולים להשפיע על טיב ההדרכה כגון – שינויים בגורמי סיכון , שינויים אדריכליים במבנה , שינויים במיקום סידורי בטיחות אש מיטלטלים כגון מטפים וגלגלונים או עובדים חדשים אשר לא עברו הדרכת בטיחות אש המותאמת למאפייני העסק.
הדרכות בטיחות אש

ליעוץ ראשוני ללא התחייבות

השאירו פרטים ואשמח לחזור אליכם

דילוג לתוכן