תוכניות בטיחות אש

לייעוץ ראשוני והזמנת תוכנית בטיחות אש השאירו את פרטיכם

בכדי לקבל אישור כיבוי אש למבנה חדש ובכדי לעמוד בדרישות כיבוי אש גם בעסק \ נכס קיים, ברוב המקרים נדרש להגיש לכיבוי אש תוכניות בטיחות אש לאישורם. הכנת תכנית בטיחות האש מבוצעת על גבי תכנית אדריכלית מפורטת ותכיל תכנון הנדסי של מרכיבי בטיחות אש עפ"י תקנות התכנון והבניה הוראות נציב כבאות והצלה ושאר דרישות החוק הרלוונטיות.

התכנית תכלול תחומים ונתונים אלה, חלקם או כולם:

⦁ פירוט השטחים
⦁ פירוט השימושים
⦁ חישובי תפוסה
⦁ תכנון דרכי מוצא – מרחקי הליכה, מס' דרכי המוצא, רוחבם ועוד.
⦁ תכנון מיקומי שילוט יציאה והנחיה.
⦁ מיקום ברזי אש פנים וחוץ.
⦁ חלוקת העסק \ החלל \ המבנה לאגפי אש.
⦁ קביעת דרישות אופן שחרור העשן.
⦁ קביעת סידורי בטיחות אש נוספים הנדרשים כגון :
⦁ אזור בו נדרשת מערכת כיבוי אש.
⦁ אזור בו נדרשת מערכת גילוי אש.
⦁ ועוד…

התכנית לבטיחות באש שתציל את מפעל חיינו

השאלה אל מי לפנות לצורך הכנת תכנית בטיחות אש אינה פשוטה. אם תעשו חיפוש מהיר בגוגל תגלו שלא מעט מומחים עובדים בתחום הזה כך שאפשר להבין מדוע יש לכם דילמה. מה שבטוח זה שאין כאן מקום לפשרות, כי כאשר אתם ניגשים להכין תכנית לבטיחות באש אתם רוצים:

  1. לקבל את האישור של מערך הכבאות וההצלה
  2. לדעת שהתכנית באמת תציל אתכם, את העובדים שלכם ואת המבנה

לכן כדאי שתדעו: תכניות מהסוג הזה עושים רק עם איש מקצוע שמגיע עם ניסיון של יותר מעשר שנים בתחום, ולכן יזהר כוכבי הוא הכתובת הנכונה עבורכם.

יזהר כוכבי מגיע לא רק עם ניסיון עשיר אלא גם עם ידע נרחב מאוד בתחום. הוא מציע שירותים רבים בענף הזה, כמו ליווי פרויקטים, הכנת תיק שטח, אנליזות ממוחשבות המדמות את פיזור של חומרים מסוכנים ועוד. לפרטים נוספים התקשרו למספר: 077-8048626 ותוכלו לדעת שהמבנה שלכם בידיים טובות.

תוכניות בטיחות אש: של מי האחריות?

בכל מקום עבודה, חשוב שתהיה תכנית בטיחות אש להגנה על העובדים במקרה של שריפה. אבל מי אחראי על בטיחות האש במקום העבודה? התשובה היא שזה תלוי בגודל ובסוג העסק. עבור עסקים קטנים, הבעלים או המנהל אחראי בדרך כלל לוודא שקיימים נהלי בטיחות אש ושהעובדים מודעים להם. בעסקים גדולים יותר, יכול להיות קצין בטיחות אש ייעודי שאחראי על כל היבטי בטיחות האש. עם זאת, ללא קשר למי אחראי ספציפית, חשוב שכל העובדים ידעו מה לעשות במקרה של שריפה. זה כולל לדעת כיצד לפנות את הבניין בצורה בטוחה וכיצד להשתמש במטפים. באמצעות תכנית בטיחות אש, ניתן לסייע להגנה על השוהים במבנה ולמזער את הסיכון לנזק לרכוש במקרה של שריפה.

מדוע יועץ בטיחות אש מועיל לעסק שלך

בטיחות אש הוא תחום חשוב לכל עסק. חברתנו מתמחה בהכנת תוכניות בטיחות אש הנדרשות מכוח החוק לעסקים בכל סדר גודל. התוכניות שלנו נועדו לעזור לחברות לקבלה ו\או לחידוש רישיון עסק בכל הקשור לאישור רשות הכבאות וההצלה. אנו מציעים מגוון שירותים אשר נדרשים ע"י רשות הכבאות וההצלה מהדרכות כיבוי אש שנתיות, נהלי חרום, תיקי מפעל, תיקי שטח, סקרי סיכונים ומיפוי סידורי כיבוי אש מצב קיים.  אנו מספקים את כל הדרוש כדי להבטיח התאמה לנדרש.פניה אלינו משמעותה קבלת שירות מקצועי אשר מקטין את הסיכון להתרחשות אירוע שריפה ו\או חומרתה ובכך להקטין את הסיכוי לפגיעה בנפש וברכוש וכן עמידה בדרישות החוקים והתקנות מהיבט זה.

כבעל עסק, אתה אחראי לבטיחות העובדים והלקוחות שלך על פי חוק. תחום בטיחות האש צריך להיות אחד התחומים בעלי עדיפות עליונה שלך. כיום ליועץ בטיחות האש יש את הכלים והניסיון  לעזור לך לקדם את העסק אל מול רשות הכבאות וההצלה ולקבל את אישורם על העסק. תוכנית בטיחות האש נועדה לשמור על בטיחות המאכלסים את המבנה ,שכניו וסביבתו במקרה של שריפה.

ליועץ בטיחות האש יש את הכלים המקצועיים להעריך את סיכוני האש במקום העבודה שלך ולתכנן תוכנית להפחתת סיכונים אלה. מדריך בטיחות אש מוסמך יעזור לך להכשיר את העובדים שלך כיצד להתפנות בבטחה במקרה של שריפה ולאשר שעברת הדרכה שנתית כנדרש בכבאות. יועץ בטיחות אש יכול לתת לך שקט נפשי בידיעה שנקטת צעדים מקצועיים כדי להגן על העסק שלך ועל העובדים עבורך.

בין אם אתם יזמים, קבלנים או בעלי עסק קיים ומתכננים מבנה חדש או משניםואפילו מוסיפים למבנה קיים עליכם לדעת שכל שינוי כזה נבחן מהיבט של בטיחות אש על פי חוק. פעולות רבות הנעשות במבנה עצמו ואף בסביבתו נדרשות להיבחן מהיבט של בטיחות אש ולכן מפקחי רשות הכבאות וההצלה מבצעים סיורים בעסקים בכדי לבחון זאת ומוציאים דוחות בהתאמה. פעולות כגון הקמת מבנה, סגירת דלתות, בניית מחיצות פנים, שינוי בסוג הסחורה המאוחסנת, שינוי בגובה האחסנה, שינוי בייעודים של חללים כגון – ממחסן למשרדים ואף שינוי בשכני המבנה הינן חלק מהפעלות אשר יש בהן בכדי להוציא דו"ח עם דרישות מרובות. שינויים בבניה בעסק ואף שינויים פנימיים עלולים לגרום להפסד כספי עצום לאור אי התערבות רשות הכבאות בתהליך התכנוני. ליועץ בטיחות האש יש את הכלים המקצועיים בכדי לבחון את השינויים הצפויים בעסק \ במבנה , לתכנן את סידורי בטיחות האש הנדרשים בגינם כגון : דלת מילוט נוספת, חלון חילוץ, רוחב פרוזדור מינימאלי נדרש, שטח החלונות בעלי פתיחה ידנית הנדרש וכדומה. לאחר ביצוע התכנית, היא מוגשת לאישור רשות הכבאות וההצלה מדור מניעת דליקות ומקבלת אישור ורק לאחר מכן בעל העסק יודע בוודאות שכל שינוי שהוא יעשה בעסק המותאם לתכניתהוא מאושר ע"י רשות הכבאות וההצלה.

יועץ בטיחות אש יכול לספק לך שקט נפשי ולעזור לך להגן על העסק שלך. צור קשר עם יועץ בטיחות אש עוד היום כדי לדון כיצד הם יכולים לעזור לך ליצור מקום עבודה בטוח יותר. יועץ בטיחות מטעם י.כוכבי ייעוץ הנדסי ובטיחות הינו הנדסאי בנין וממונה בטיחות אש המאושר ע"י כב"ה אשר הראיה שלו מאוד רחבה ומקצועית גם בתחום זה.

 

5 שלבים מומלצים להתנהגות זהירה ומודעת בעסק המקטינים את הסיכוי להיווצרות שריפה ומגדילים את הסיכוי לניהול מצב חרום יעיל

לשריפות במקום העבודה עלולות להיות השלכות הרסניות. הן עלולות להרוס רכוש, לגרום לפציעות בלתי הפיכות ואף להרוג אנשים. שריפה אף עלולה לגרום לשיבוש הפעילות העסקית ולהגדלת הפרמיה לביטוח העסק. התנהלות יום יומית הכוללת ניהול תכנית בטיחות בכלל ותכנית בטיחות אש בפרט בשגרה וכן היערכות נכונה לאירועי חרום בכלל ולאירועי שריפות בפרט יש בידן בכדי להגדיל את שרידות העסק בפני זעזועים קיצוניים. תוכנית בטיחות אש המאושרת ע"י רשות הכבאות וההצלה מספקת לך כלי יעיל לניהול העסק בכל הנוגע לסידורי בטיחות האש אקטיביים ופאסיביים התכנית  עשויה לעזור לך להעריך את הסיכונים במקום העבודה שלך מהיבט של בטיחות אש ולפתח תוכנית להפחתת סיכונים אלה.

  1. העריכו את הסיכונים במקום העבודה שלכם ופתחו תוכנית להפחתת הסיכונים הללו.
  2. הדריכו את העובדים שלכם כיצד להתפנות בבטחה במקרה של שריפה.
  3. בצעו תרגילי כיבוי והצלה קבועים על מנת להבטיח שכולם ידעו מה לעשות במקרה של שריפה.

     התרגילים יהיו מגוונים בכדי להמחיש את המצב האמיתי שעלול להתרחש.

  1. נהל את ההשלכות של שריפה, אם תתרחש כגון הצורך באישור גורמים מוסמכים לחזרה לשגרה היות ולאחר שריפה עלולים להיווצר גורמי סיכון רבים כגון אי יציבות המבנה ו\אן אלמנטים בתוכו, עשן, דליקה חוזרת ואף גזים רעילים אשר אין להם לא טעם ולא ריח.
  2. עיין בתוכנית בטיחות האש שלך באופן קבוע כדי לוודא שהיא מותאמת לשטח הן מהיבט האדריכלי והן מהיבט אופן השימוש במבנה.

היתרונות של תכנית בטיחות אש

  1. תכנית בטיחות אש יכולה לעזור לך להעריך את סיכוני האש במקום העבודה שלך ולתכנן תכנית להפחתת סיכונים אלה.
  2. תכנית בטיחות אש יכולה להכשיר את העובדים שלך כיצד להתפנות בבטחה במקרה של שריפה.
  3. אם אכן מתרחשת שריפה, תכנית בטיחות אש יכולה לעזור לך לנהל את התוצאות ולהבטיח שכולם בטוחים.

בטיחות אש במשרד : טיפים למניעת שריפות ולנתינת מענה יעיל בעת קרות אירוע שריפה

  1. הרחק חומרים דליקים ממקורות חום.
  2. אחסן נוזלים דליקים במכלים מתאימים ובאזורים שאינם נגישים לגורמים לא מורשים.
  3. בדוק ציוד חשמלי באופן קבוע ודאג לתיקון או החלפה לפי הצורך.
  4. תרגל תכנית פינוי באירוע שריפה.
  5. התקן מערכות גילוי אש ועשן תקניות, ובדקו אותם באופן קבוע.
  6. שמור על נתיבי יציאה נקיים מפסולת ומכשולים.
  7. וודא שקיים מטפה זמין ונגיש במקרה של שריפה.
  8. הדרך את העובדים כיצד להשתמש במטפה.
  9. הצג את תרשים הפינוי באירוע שריפה במקום בולט.
  10. סקור את תכנית בטיחות האש שלך באופן קבוע כדי לוודא שהיא מעודכנת ויעילה.

על ידי ביצוע טיפים אלה, תוכל לסייע במניעת שריפות במקום העבודה ולשמור על בטיחות העובדים שלך.

ליעוץ ראשוני ללא התחייבות

השאירו פרטים ואשמח לחזור אליכם

דילוג לתוכן